Friday, June 26, 2015

Jumal ülendab alandlikke ja alandab suurelisi

Koht: Tallinn, Mustamäe
Aeg: 5.05.2015

Alates abiellumisest on meil Ardiga olnud üks lahutamatu sõber - Excel. Või Aksel, nagu me teda naljaviluks ikka kutsume. Seda siis põhjusel, et Aksel haldab meie raha sisse-ja väljavoolu. Kuna suvel on meid ees ootamas üha suuremad kulutused, samas sissetuleva raha hulk jääb samaks, siis ennustab Aksel meile rahalisi raskuseid. Selle vältimiseks pakkus Ardi välja, et ma võiksin tööle minna. Samas - ma õpin siiski keerulist eriala ja ma ei tahaks kõige selle pingutamise tulemusel lõpuks Maximas või Rimis töötada. Minu ainus vastus Ardile oli, et SOBIB, aga ma oleks nõus vaid oma erialase tööga. Mis oli ilmselge vihje Kunda tsemenditehesele. See jutt oli meil jaanuari alguses.

Jaanuari lõpunädalatel tuli minu juurde TTÜ AML-i (anorg. materj. teaduslaboratoorium) labori juhataja, kes pakkus mulle stipendiumit, motiveerimaks laboris magistritudengi ja oma baka lõputööks erinevaid analüüse tegema - ja muidugi ka lõputööd kirjutama! See rõõmustas väga, sest tegelikult üliõpilane oskab hinnata igat lisa 100€, mis jälle taskusse tuleb. Nii maksis teaduslabor mulle stippi nii umbes 5 kuud.

Tagant järele analüüsides on huvitav näha, mis Jumala plaan tegelikult oli. Näiteks käis meil spektromeetri pärast Lovibondi-mees (nii me teda kutsume), kes nähes minu kui noore keemiku töökultuuri oli tugevalt üllatunud, sest tema polevat 20 aasta jooksul näinud, et keegi laboris nii eeskirjapõhiselt ja korralikult analüüse teeks. Ma ei osanud selle peale midagi muud öelda, kui kiita A. Vaarmanni, kes mind üksikasjalikult "Analüütilise keemia" aine raames laboris korrigeeris. Tegelikult läheb kogu au ja kiitus Jumalale, sest... Ma avastasin, et Piibel räägib samuti sellest, kuidas Jumal varustab inimesi erakordselt täpsete töövõtetega:

"Vaadake, Issand on nimepidi kutsunud Betsaleeli, Huuri poja Uuri poja Juuda suguharust, ja on teda täitnud Jumala Vaimuga, tarkuse, mõistuse ja teadmistega ning igasugu tööoskusega, et kujundada kunstipäraseid töid kullast, hõbedast ja vasest, uurendada kive raamistuse jaoks ja nikerdada puud, tehes igasugu kunstipärast tööd.Ta on temale ja Oholiabile, Ahisamaki pojale Daani suguharust, andnud oskuse teisi õpetada. Ta on neid täitnud oskusega teha igasugu tööd, olgu sepa- või kuduja- või kangakirjajatöö sinisest, purpurpunasest ja helepunasest lõngast ning linasest lõimest, või olgu kangrutöö, teha kõiki töid ja olla leidlik kunstipärastes töödes." Mt. 35:30-35

"Ja ma olen andnud kõigi arukate südamesse oskuse teha kõike, mida ma sind olen käskinud: kogudusetelgi, tunnistuslaeka ja lepituskaane, mis on selle peal, ja kõik telgi riistad, laua ja selle riistad, puhtast kullast lambijala ja kõik selle riistad, suitsutusaltari, põletusohvri altari ja kõik selle riistad, pesemisnõu ja selle jala, kootud riided, preester Aaroni pühad riided ja ta poegade preestriameti riided, võideõli ja healõhnalised suitsutusrohud pühamu jaoks. Nad tehku kõik nõnda, nagu ma sind olen käskinud!” Mt. 31:6-11 

Ka H.E, kes minu ja teise kaastudengi tööd jälgis, alati kiitis mu puhtaid töövõtteid, korralikkust ja piinlikku täpsust. Igakord, kui kiita sain, oli "juhuslikult" vähemalt üks labori juhtninadest seal juures ja kuulis seda.

Märtsi lõpus sain laborijuhatajalt (ta on mõnusa huumorimeelega vanem härra, kel on väga keeruline eneseväljendusoskus, st ta kasutab väga keerukaid väljendeid ka väga lihtsate asjade seletamiseks) sellise kirja: "Regiina, palun pistke pea esimesel võimalusel mu toa uksest sisse. RK"

Minu jaoks oli see suht creepy kiri, sest ma kartsin, et olin millegagi hakkama saanud ja nüüd pidin seletust andma - kuigi omast arust tegin kõike korrektselt. Seal olid veel mõned asjad, mida konfidentsiaalsuse huvides jätan mainimata. Läksin siis kokkulepitud ajaks RK kabinetti ja mis ma näen - veel üks väga tähtis ja auväärt daam kabinetis. Mõlemad muigasid rõõmsalt, kui kohmetuna sisse astusin ja...

Pikk jutt lühidalt - nad pakkusid mulle püsivat palgalist tööd laboris, millel on perspektiivikas karjääriredelil ronimise võimalus. Muidugi - selliste asjade puhul - võtsin nädal ja rohkem mõtlemisaega, palvetasin, otsisin Jumalat ja kui olin kindel, et see on kooskõlas ka Tema tahtmisega, siis ütlesin oma jah-sõna.

Praegu töötangi AML-is - mind õpetab välja H.E, kes 1. septembrist läheb pensionile ning selle järgselt asun täitma tema ametikohustusi.

Tegelikult on see lugu sellest, kuidas ma alustasin selles laboris tööd - tehes kõike tasuta - kuid täites töökohustusi, justkui saaksin selle eest tipptasemel palka - oleks ma siis nii püha, et ise selle peale tulin, aga credit läheb ikkagi Pühale Vaimule, kes selle idee ja nõuande algusest peale andis. Ma tunnen enda sees, et MA PEAN kõik analüüsid tegema nii täpselt, kui on reaalsuses ja kõiki mõõtemääramatusi arvestades võimalik, sest ma vastustan ühelt poolt küll kogu labori eest, kui annan vääraid tulemusi meie partneritele, kuid teisalt - ja mis veelgi tähtsam - ma vastutan Jumala ees, kui oma tööd hooletult ja üle jala teen. Ma ei lohakust endale lubada!

Kõige huvitavam on asja juures see, et ma ei plaaninud ju kunagi keemiat isegi õppima minna - tahtsin arstiks saada. Ma vihkasin keemiat keskkoolis kogu südamest ja ma tean, et õpetaja andis mulle mõnede asjades osas isegi armu, sest ta teadis, et keemia ei kuulu kohe üldse mu lemmikainete sekka. Mu jaoks on siiani jäänud mõistetamatuks, kuidas Jumal suutis mind (õpin rakenduskeemia ja biotehnoloogia erialal) pimestada sõna "rakendusKEEMIA" osas, sest ma nägin ainult seda "biotehnoloogia" poolt ja see huvitas mind, sest olin kunagi bioloogia tunnis sellist sõna kuulnud. Ja kuigi mind huvitas ka ravimisüntees, on Jumal mind orgaanilisest keemiast ja kogu eluskeemiast (mis mind selle eriala poole üldse vaatama pani) täiesti konkreetselt eemale juhtinud ja jätnud mulle vaid anorgaanilise ja elutu keemia, mille vastu mul viimased 8 kuud on täiesti pöörane huvi. Ilmselgelt näeb Jumal suuremat pilti ja ma lihtsalt TÄIEGA usaldan Teda kõiges.

Aga minu mõtted ei ole teie mõtted, ja teie teed ei ole minu teed, ütleb Issand. Sest otsekui taevad on maast kõrgemal, nõnda on minu teed kõrgemad kui teie teed, ja minu mõtted kõrgemad kui teie mõtted. Js. 55:8-9

Sest mina tunnen mõtteid, mis ma teie pärast mõlgutan, ütleb Issand: need on rahu, aga mitte õnnetuse mõtted, et anda teile tulevikku ja lootust. Jr. 29:11


"Work in Estonia" raames sai tehtud üks väike klipp ka, kus mu laboris töötamine mahutati 0,5 sekundi sisse. :D Poole sekundi kuulsus - checked! :D