Sunday, January 11, 2015

Jumal kasutab tavalisi inimesi

Aeg: 3. oktoober 2014 (või nädal-paar varem)
Koht: Tallinn, Oleviste

Alustaksingi siis selle lausega, mis ka pealkirjas seisab - Jumal kasutab tavalisi inimesi - Sind ja mind - et teenida oma kogudust. Ma arvan, et paljudel kristlastel tekib kohe reaktsioon - "Ah, mis nüüd mina! Ma pole nii vaga nagu need USA vennad, kel on prohvetlik and või tervendusand!" Tegelikult piisab sellest, et Sa oled ustav Jumalale: otsid iga päev Tema tahtmist, palvetad, puhastad Sõna läbi oma südant ja õpid Teda Sõna kaudu tundma. Mõnikord õpid Jumalat tundma tegude kaudu - nt kui Ta annab armu Sulle, kuigi Sa pole seda isegi ära teeninud jne...

Aga nüüd konkreetse näite juurde. Tõenäoliselt oli see 3. oktoober, kui me sõitsime Ardiga Kundast Tallinnasse ja otse noortekale. Põhjus siis selles, et Markus oli palunud mul noortekal tunnistada. Mäletan, kuidas alustasin reede hommikul Jumala otsimist. Ma tavaliselt ei lähe lõdva randmega noortekale rääkima millestki suvalisest, sest kellele see korda läheb? Kui midagi tunnistada, siis peab see reaalselt ka kedagi teenima. Aga keda teenima? Sellele küsimusele ma vastust otsisingi. Mul oli südames küll aimdus, millest rääkida, aga ma ei olnud kindel.

See päev oli igas mõttes küllaltki kummaline: meil Ardiga omavahel tekkis ei millestki sellised tülid, mis panid mind mõtlema, et MIS TOIMUB?!? Mina isiklikult ei lähe kunagi kirikusse ilma, et ma ei oleks eelnevalt end pühitsenud ja oma südame Jumala ees palves puhastanud. Samas kogesin, kuidas need tülid rüvetasid mu südant ja ma täiesti reaalselt mõtlesin, et helistan Markusele ja ütlen, et ma ei saa noortekale tulla. Et veel tülidest vähe oleks - nii Kundas kui Tallinnas tekkis meil Ardiga kaks ülitõsist liiklusohtlikku olukorda, kus me oleks teinud ränga avarii. Mõlemal korral eirasid kaasliiklejad liiklusreegleid (Kundas eiras autojuht stop-märki ja ei pidurdanud; Tallinnas ei tahtnud bussijuht omal rajal sõita, vaid soovis sõita kahel rajal korraga.. Ja ta ei tahtnud rida vahetada, kui Sa seda arvad. Üritas nagu meile sisse sõita). Ühel hetkel sai mulle aga väga selgeks - see, millest ma pidin tunnistama ja see, et tunnistus oli potentsiaalselt ohtlik kuradile. 



Kirikusse jõudes rääkisin sellest, kuidas  noortekale tulekuks oli vaimses sfääris suur vastupanu ning just suure vastupanu tõttu oli mul kindel veendumus, et Jumalal on tarvis kellelegi  midagi väga tähtsat edasi öelda selle tunnistuse kaudu. Tunnistasin siis sellest, kuidas mul silmalaug rohkem kui 1,5 kuud järjest iga päev mitmeid kordi tõmbles (sellest pikem lugu 10. novembri postituses "Kroonilised haigused ja nendest tervenemine") ja kartsin, et tegu on kroonilise närvikahjustusega. Tunnistasin, kuidas sellest terveks sain lihtsalt kuulutades silmalaule, et ta ei tohi enam tõmmelda!

Ülistuse ajal tuli üks tüdruk (HH) minu juurde ja ütles, et see sõnum oli täpselt talle: nimelt käis juba pikemat aega tema hüppeliigeses mingi raks läbi ja ta kartis, et tegu on vigastusega, mis on kujunenud krooniliseks. Ta seletas, et tal olid peas täpselt samad mõtted, mida ma oma tunnistuses edasi andsin - lootusetus, hirm, et ta ei saagi enam terveks. Ta palus, et ma tema pärast palvetaksin.--

Ma ütlen ausalt, et ma olen ühe korra veel kunagi noorena palunud ühe tüdruku jala pärast, kes kukkus trepist alla ja ta jalg sai kohe pärast palvet terveks, aga ma olen näinud pärast seda paljusid inimesi, kelle pärast on palvetatud ja nad ei ole terveks saanud. See on nagu.. mingi bloki tekitanud. 

--Back to the stroy- kui HH minuga rääkima tuli, siis kõige suurem võitlus oli minu sees. Mõtlesin, et mul pole ju mingit tervendusandi. Kartsin, et mis saab, kui ta ei saa terveks? Arvestades kõike seda, mis päeval juhtus - kõik see vastupanu ja õnnetused - olin kindel, et Jumal tervendab HH ja kurat oli lihtsalt püüdnud temast välja imeda lootust paranemise osas ja takistada ka Jumala ime sündimist tema elus. Mäletan, et kasutasin palju lühilauseid ja palvetasin midagi väga lihtsat -  "Jumal. Mina olen lihtsalt üks väike inimene. Sina läkitasid mind. Ma poleks elu sees ise noortekale tulnud. Tervenda HH ja anna talle tagasi tema elu. Las kõik tervis voolab tema jalga. Siis üritasin Jumalale seletada tervendamise protsessi molekulaartasandil ja lõpuks tänasin Jumalat, et Ta tervendas HH." Pärast palvet ütlesin HH-le, et kui valu tagasi tuleb, siis ta peab sellele hüppeliigesele ütlema, et "Saa terveks, Jeesuse nimel! Sa ei valuta enam! Ma keelan Sul raksatada!" 

Mõni aeg hiljem nägin HH-d uuesti ja küsisin, et kuidas tal hüppeliigesega lood on. Ta säras rõõmust ja ütles, et alates sellest noortekast pole enam valutanud ega rakse läbi käinud. HH usk ja Jumala vägi oli see, mis tegi HH hüppeliigese terveks. Samas - nii lahe, et mu süda oli avatud kuulama Jumala häält ja kuuletuma.

See oli  meetod, mis töötas HH puhul. Samas tuleb meeles pidada, et haigustel on erinevad põhjused ja kunagi ei saa ega tohi sama meetodiga läheneda kõikidele haigustele. Ma olen seda oma silmaga näinud. Mõned haigused inimeste eludes on põhjustatud kroonilisest patust, mõned hoopis andeksandmatusest jne. Ma võin ju palvetada mõne sellise inimese eest ja öelda, et ta peab edaspidi oma haigusele tervist kuulutama, aga ta ei parane. Miks? Sest see ei ole see juhtum! Palju jõudu vales kohas ei anna mitte mingit tulemust. Ta peab hoopis võib-olla välja tõstma patu oma elust ja alles siis paraneb! Või siis leppima ära inimesega, kellele ta pole andeks andnud ja alles siis ta paraneb. Muidugi on ka selliseid juhtumeid, kus haiguse on põhjustanud kuri vaim, kes elab inimese sees. Kui see vaim välja ajada, siis inimene paraneb oma haigusest ja saab tagasi oma elu. Mäletan, et Mart Metsala rääkis millalgi, et oli üks vähihaige, kelle pärast ta palvetas ja selle inimese puhul Jumal täiesti konkreetselt ütles, et seda inimest ta ei tervenda. Mart kirjeldas, et see oli selline EI, et umbes "Ära hakka isegi paluma, see asi ei kuulu arutamisele!" Vähihaiged võivad teatavasti ulmelisi valusid kogeda. Mart siis küsis, et kas Jumal on nõus valu ära võtma. Sellele küsimusele vastas Jumal konkreetselt - "Jah, loomulikult saab!" See naine, enne kui ta suri, võttis vist vaid aspiriini mõnikord. See on ikka tõeline ime, arvestades kui piinarikkalt mõned vähihaiged siit ilmast lahkuvad - isegi morfiin pole nende valusid ära võtnud.

Tegelikult on haiguse ja põhjuse vahel mõnikord olematu seos, aga kui Sa oled avatud Jumala südamele ja tahtele, siis Jumal ütleb, mis selle inimese haiguse põhjuseks on ja siis oskad ka õigeid asju palvetada. Pole mõtet välja ajada vaimu inimesest, kelles seda pole jne.

Jumal ei kasuta Sind ja mind ainult tervendamiseks. Mul oli 2010 aasta English Camp'is kunagi selline juhtum, et Taevatee (retk, kus pead tegema igasuguseid sümboolseid tegevusi, aeg mõtisklemiseks, palvetamiseks ja Jumala otsimiseks) ajal nägin üht noormeest. Ta nimi on Tymoteusz (tšehh), ja ühel hetkel Jumal ütles mulle (eesti keelde tõlgituna: minu sees oli täiesti konkreetne teadmine), et ma pean oma käe tema õla peale panema. Ma tegin seda ja läksin edasi. Mõni tund hiljem, kui Taevatee oli täiesti läbi saanud, tuli ta minu juurde. Ta ütles, et oli Jumalat täiega otsinud ja palunud, et Jumal puudutaks teda. Sel hetkel, kui ma oma käe tema õlale panin, koges ta reaalselt Jumala armastust, rahu, soojust ehk seda puudutust, mida ta oli palunud. Ma täpselt enam detaile tema öeldus ei mäleta, kuna see oli rohkem kui 4,5 aastat tagasi, aga see on ehe näide sellest, kuidas Jumal kasutab tavalisi inimesi oma tahte teostamiseks ja kaasinimeste õnnistamiseks. Mul on Tymoteuszega koos isegi üks pilt tehtud:
Jumal kasutab Sind ja mind ka selliste lihtsate vahendite kaudu, nagu - paar julgustavat mõtet, mõni kirjakoht või lihtsalt kompliment kaaskristlasele. Ma tean seda, sest Jumal on mind selleks kasutanud - seda enam kasutab Ta Sind selleks!!

Jumal on ka mind teiste kaudu imeliselt õnnistanud. Näiteks mõned pastor Gunnari laused on nii tugevasti mu sisse jäänud, et kuigi need on 4-5 aasta tagused, ma mäletan neid siiani, justkui ta oleks neid öelnud 3 sekundit tagasi. Need on sellised laused, mis on muutnud mu eluolukordi!

See, et Sa kuuled Jumala häält, eeldab pidevat osadust Temaga. Pidev osadus eeldab, et Sa armastad Jumalat ja tahad Teda nt telekavaatamise või Facebook'is istumise asemel tundma õppida. Mis on indikaatoriks, et Sa tõesti armastad Jumalat? Sellest juba järgmises postituses.