Thursday, October 21, 2010

...:::Armastus:::...

>

Ma võiksin tunde ja isegi päevi rääkida armastusest. Võib-olla Sa küsid- Regiina, Sa oled 17, mida tead Sina armastusest!??

Ja ehk ongi Sul õigus. Ma olen noor ja elukogemust on mul samuti vähe- kuid räägin oma kogemuste baasist...






Minu armastuse definitsioon oli mõnda aega nn "liblikad kõhus." Kuid nüüd kasvades, pidevalt arenedes ja elukogemusi saades, olen ma avastanud enda jaoks ühe tõsiasja: Armastus ei ole tunne, vaid pühendumine. Tunded on üks osa armastusest. Tunnetes on olulisem minu jaoks see, et Sa oled valmis armastatavat isikut teenima, Sa muretsed kuidas tal läheb, kuidas ta end tunneb jne. Isiklikult olen kogenud kahte liiki armastust:

1)AGAPE ehk siis jumalik armastus, ennastohverdav armastus, täielikult andestav armastus
2)PHILIA ehk tõeline sõprus, sõpradevaheline osadus ja armastus


Sellest parim osa on minu jaoks AGAPE! Ma avastasin, et ma olen valmis taluma tõrjumist paljude poolt seni, kuni olen aksepteeritud ühe poolt. Minu jaoks on täiesti arusaamatu, kuidas saab Jumal armastada mind jäägitult. Kui mul on valus, siis ta ütleb: "Ära muretse, praegu on sul raske, aga ma armastan Sind ja annan Sulle jõudu edasiliikumiseks!" Minu jaoks on mõistmatu, kuidas Ta täidab mind oma armastusega koduteel, keset tundi, enne magamaminekut, kirikus istudes, bussis seistes, oma mõtteid mõeldes, keset kontrolltööd, nuttes jne! Ma armastan, Sind! Ma armastan Sind! Ma armastan Sind, mu kallis Jumal!


"Armastus...usub kõike...Armastus ei hääbu kunagi." 1.Ko.13:4-8
Räägin sulle loo, mida meenutades läheb mul alati nägu naerule...
Üks mees otsustas kord küsida oma ülemuselt palgakõrgendust. Enne kodust väljaminekut rääkis ta oma plaanist abikaasale. Naine ootas ülemuse otsust terve päeva suure ärevusega. Hilisel pärastlõunal võttis mees lõpuks julguse kokku ja rääkis ülemusele oma soovist. Oma üllatuseks saigi ta küsitud palgakõrgenduse.

Kui mees siis koju jõudis, avastas ta, et laud oli kaetud parimate nõude ja põlevate küünaldega. Köögist tuli tema lemmikroa lõhna ning nii arvas mees, et keegi helistas tema naisele ja teatas rõõmsat uudist.

Mees läks kööki ja rääkis naisele palgakõrgendusest. Nad kallistasid ja tantsisid ning asusid siis sööma. Oma taldriku kõrval leidis mees sedelikese:"Palju õnne, kallis! Ma teadsin, et Sa saad palgakõrgendust. Valmistasin selle õhtusöögi, et näidata, kui palju ma Sind armastan!"

Hiljem, kui mees oli teel kööki, et aidata naisel magustoitu serveerida, leidis ta maast veel ühe sedelikese, milles seisis: "Kallis, ära heida meelt, et Sa ei saanud palgakõrgendust. Mina tean, et Sa oled selle ära teeninud. Valmistasin selle õhtusöögi, et näidata, kui palju ma Sind armastan!"

See on niii imetlust väärt! Naine oli oma abikaasa poolt, ükskõik, kuidas asjad läksid. Ta uskus oma abikaasasse! Niisiis: armasta oma sõpru...Oma perekonda... OMA JUMALAT!

Keegi on öelnud: "Armastust ei pandud inimese südamesse selleks, et see sinna jääks. Armastus polegi armastus seni, kuni Sa selle välja jagad." Leia Sinagi võimalusi näidata oma armastust neile, kellest hoolid...